تفکیک

از شخصیتش خیلی خوشم اومده بود...

خیلی فعال و پرتلاش دیدمش...

خیلی به خودش میرسه... ماسک و ماساژ و مشاوره و خورد و خوراک خوب و ...

شاغله ...دنبال ادامه تحصیله

یادگیری زبان 

خونه داریش و کدبانوگریش در حد حرفه ایه...

و خیلی جنبه های جالب دیگه...

ولی اصلا مذهبی نیست

و من این جنبه شو ( ضد مذهب بودنش)  اصلا قبول ندارم. به نظرم یه مقدار در ضد مذهب بودنش داره دچار افراط میشه! یعنی شده!...چون داره خودش رو آزار میده... یکی از چیزایی که این فرد بهش معتقد نیست مسئله ی حجابه...چون یه شخصی اونو به حجاب دعوت کرده احساس کرده  اون شخص بهش توهین کرده...و بعد گفته : " محجبه ها خودشون انواع زیورآلات و چادرهای رنگی رو می پوشن...اینا جلب توجه به حساب نمیاد اونوقت اگه خودم تونیک بالای زانو بپوشم بقیه ناراحت میشن..." حتی از این انتقادش از محجبه ها که خودمم در این مجموعه بحساب میام خوشم اومد(یاد اون تیپ دریا رفتنم افتادم،روسری ارغوانی با تونیک زمینه مشکی که روش یه عالمه لبهای ارغوانیه ...خودمم شرمنده ام از تیپم با اینکه خیلی دوستش دارم.هنوز تصمیم قطعی نگرفتم ولی احتمالا این لباس رو دیگه بیرون نپوشم و  با یه ساپورت مشکی یا ارغوانی تو خونه بپوشم) ولی از این حرفش که " من اگه یه نفر پیش همسرم ل ب اس ز ی  ر بپوشه  بهش هیچی نمی گم" خیلی متاسف شدم. این نشون دهنده اون افراطیه که این شخص بهش مبتلا شده.خیلی حرفهای دیگه هم گفت که من نمی تونم اونارو بنویسم ولی اون حرف ها نشون می داد که این شخص با چسبیدن به تعصبات نابجا پذیرش حجاب رو برای خودش سنگین کرده.یعنی این آدم برای فرار از حجابی که حالا  قبولش نداره حاضره همچین نگاهی رو بچسبه..." من اگه یه نفر پیش همسرم ...

من اما به حجاب اعتقاد دارم. من به عنوان یک انسان پذیرفتم که پر از امیال شهوانی هستم، انسان های اطرافم هم همینطور،این امیال هستندو... وجود دارند..نمیشه انکارش کرد...زن و مرد هم نداره و من چقدر بدم میاد که برچسب های نازیبایی رو  بابت این موضوع به مردها فقط نسبت میدن...این نگاه واقع بینانه نیست... چه بسا که ما زنها پرشهوت تر از مردها نباشیم... اگر بیشتر نباشیم کمتر نیستیم...ولی بابتش به خودمون توهین کنیم؟!...کسی رو نمیشه و نباید بابت داشتن این امیال سرزنش کرد... این میل ها به نحو کاملا صحیح قابل پاسخ دهی هستند... اما همه ی بعد انسانی که این مسائل نیستن...  هستن؟! شما یه بستنی بخوری، لذت می بری... اگه خواستی سه تا بخوری، بازم خوبه ولی بستنی پونزدهم دیگه نفرت انگیزه... هر چیزی یه حد و حدودی داره...ظاهر گرایی...تجمل گرایی ... از یه جایی به بعد آسیب زا میشه و توهین کردن به مردها بخاطر اینکه فکر می کنیم برای رعایت حال اونها مجبور به حجابیم به نظر من تعصبه...دور شدن از بخشی از واقعیت هاست...

برای خودم خوشحالم که می تونم جنبه مثبت این آدمو از جنبه ی منفیش تفکیک کنم و از ویژگی های مثبتش برای خودم درس بگیرم و از اعتقاد مخالفش برای تحکیم اعتقادات خودم استفاده کنم.

 یاد اون حدیث افتادم که فکر کنم حضرت علی علیه السلام فرمودن که مومن در دنیا با کافر شریکه  یعنی مثل کافر بهترین لباس ها  رو می پوشه، بهترین غذاهارو می خوره، در بهترین خانه ها زندگی می کنه و ... ولی کافر  در نعمات آخرت با مومن شریک نمیشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
تارا یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 ساعت 18:38

ببخشید جسارتا من گفتم شخص شما دیگران رو آلت تناسلی می بینید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه برداشتتون در کل زندگی نسبت به نظر دیگران اینجور باشه جای حرفی باقی نمی مونه! بهش ادامه بدید
فراموش نکنید کل جامعه و جهانه فراتر از اون نه مسلمانند نه به قرآن معتقد! حالا چون بهش عقیده داری دلیل نمیشه دیگران هم بگن آره قران اینجور میگه پس درسته!!!

باشه،متوجه شدم، پس هدف شما از بیان دیدگاهی که می دونستید که من دیگران رو اینطور نمی بینم ، این نبود که بگید صرفا چنین دیدی وجود داره...
اگه این نظر متعلق به هرگروهی باشه
اول خواستم نشون بدم طبق دیدگاه "هر عقیده ای حق زندگی داره "، حداقل نقطه ضعفی به حساب نمیاد
دوم شما از بابت بیان کردنش عذرخواهی کردید...علت عذرخواهی شما درواقع رای به سخیف بودن این دیدگاهه .پس اینکه شما می گید " هیچ عقیده ای نه نقطه قوته نه نقطه ضعف " در عمل یک مثال نقض پیدا کرده.
کل جامعه نه مسلمانند نه معتقد به قرآن؟... اگر بودند که وضعیت دنیا این نبود...ولی من خیلی امیدوارم که روزی فرا برسه که کل جهان با نهایت اشتیاقش هم مسلمان بشن هم معتقد به قرآن...هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ...
امیدوارم هنوزم بین ما فرصت گفتگو باقی مونده باشه.

تارا چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 ساعت 22:15 http://http:/

حجاب یعنی پوشش حالا چه فرق داره چی باشه.... بالاخره شما عقاید خودتون رو دارید اون خانم هم عقاید خودشو داره. قرار نیست همه از هم خوششون بیاد و مثل هم فکر کنند.. اگه جز این بود این همه تضاد در دنیا و آفرینش معنا نداشت... منم به شدت از چادر بدم میاد منتهی چون بدم میاد قرار نیست خانمای چادری رو کمتر ببینم یا برتر! برتری در انسانیت و رعایت اونه... چه فایده داره داىم در فکر آزردن دیگران باشیم و به زوووووووووور بخوایم اونا رو هم عقیده با خودمون، افکارمون و خواسته هامون کنیم. زمانیکه یادبگیریم هر کس با هر عقیده و پوشش و دین و نظر حق زندگی داره اونجاست که میتونیم به خودمون افتخار کنیم یک انسانیم...در کل خواستم بگم اونچه اون خانم بهش معتقده نه ضعفه نه نقطه قوت. کما اینکه افکار و پوشش شما هم برا منه مخالف چادر و روسری و سایر این مسائل نشانه ضعف نیست. عقیده شماست و به شما مربوطه نه من نه هیچ کس دیگه... آها راجب بحث شهوت و این مسائل هم درست فرمودین وجود داره اما همه که دیگران رو با عرض معذرت آلت تناسلی نمی بینند. کسی که نتونه اختیار شهوتش رو داشته باشه و اونو به موقع و بجا استفاده کنه فرقی با حیوون گرسنه نداره.. کلا جامعه ای که همیشه سمت افراط یا تفریط بره یه جای کارش میلنگه! درست مثل ایران فعلیمون!

سلام
من فکر می کنم حجاب تعریف دقیق تری داره.پوشش معنای کامل حجاب رو نمی رسونه.حجاب از منظر قرآن یعنی پوشاندن کل بدن و حجمش بجز صورت و دستها تا مچ از نامحرم...
اگر چادر من یا حجاب من یا عقیده ی من از نظر شما ملاک برتری من محسوب نمیشه اصلا ملاکی محسوب نمیشه...چرا از انتخاب من در نوع پوششم این قضاوت رو می کنید که من دیگران رو آلت تناسلی می بینم...اصلا چرا بابتش عذرخواهی هم می کنید...پس وقتی می گید هر عقیده ای حق زندگی داره... این دید هم حق زندگی داره...اگه می گید هر عقیده ای نه نقطه ی ضعفه نه قوت پس این دید که "برخی ها دیگران رو آلت تناسلی می بینند" هم نه نقطه قوته نه نقطه ضعف... اگه چنین عقیده ای هم وجود داره شما نباید این دید و این دیدگاه نسبت به آدمها رو طبق بیان خودتون مورد شماتت قرار بدین...هر چند که من هرگز آدمها رو فقط آلت تناسلی ندیدم...شما راجع به منی که اتفاقا دلیل استفاده ی من از چادر خلاف این قضاوت هست...من حجاب رو انتخاب کردم چون خواستم به عنوان یک انسان یک زن فارغ از جذابیت های خاص جنسیتی که اتفاقا خیلی خواهان خواهد داشت ، در جامعه تعامل داشته باشم تا روی سایر استعداد و توانمندیهای انسانیم تمرکز کنم... قضاوت ناعادلانه ای کردید و آیا این مصداق آزردن نیست؟ ...اونوقت راجع به افرادی که با پوشش زننده در معابر ظاهر میشن و حالا خواسته یا ناخواسته،آگاهانه یا ناآگاهانه حالتی از بعضی اطرافیان رو برانگیخته می کنند که به قول شما آدم رو یاد حیوان گرسنه میندازه چه قضاوتی باید داشت؟ من حتی نسبت به اونها هم این دید رو به کار نبردم و نخواهم برد. به نظر من حتی اونها هم از سایر امتیازات انسانی برخوردارن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد